7 lutego 2014

Słodkie ptysie | Przepisy

Dzisiaj przychodzę do was z przepysznym przepisem, który skradł moje serce i moich rodziców... Albo lepiej ujmując - skradł nasze podniebienia. Szybki, łatwy i tani. Mianowicie są to ptysie. Idealne na każdą okazję i bardzo lekkie, ale sycące. :)
Przepis zaczerpnięty ze strony Moje Wypieki, natomiast zdjęcia są mojego autorstwa.



Składniki na ciasto:
  • 1 szklanka wody (250 ml)
  • 125 g masła lub margaryny
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 4 jajka
W rondelku z grubym dnem zagotować wodę z masłem lub margaryną. Na gotującą się wodę wsypać mąkę pszenną, energicznie mieszając, by całość się nie przypaliła. Ciasto jest gotowe gdy ma szklisty wygląd i odchodzi od ścianek garnka. Pozostawić do ostygnięcia.
Ostudzone ciasto zmiksować z jajkami, do gładkości. Ciasto przełożyć do worka cukierniczego z ozdobną końcówką w kształcie gwiazdki.
Na blaszkę wysmarowaną masłem wyciskać okrągłe porcje ciasta, w sporych odstępach (ciasto mocno rośnie).



Piec w temperaturze 200ºC przez około 20 - 30 minut (tak pisze w oryginalnym przepisie. Natomiast ja z Tatą piekłam je ok 40 min, gdyż ciasto było długo blade.) Po upieczeniu wystudzić, przekroić wzdłuż.




Ptysie nadziewamy bitą śmietaną, do której warto dodać 2-3 łyżki cukru pudru.










15 komentarzy:

  1. Wyglądają apetycznie, zapewne też tak smakują. ;D Ja ostatnio przyrządzam sobie ciasto czekoladowe w 5 minut. :)

    duchaa99.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. ja dzisiaj zabrałam się za bezy :) są u mnie, zapraszam ;D
    http://weakbreath.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. jadłam kiedyś :)
    bardzo dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszą być pyszne.! Przy odrobinie wolnego czasu spróbuję je zrobić ;)
    Miłego dnia.!
    http://maly-ale-wielki-swiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. oo mniam! dawno ich nie jadłam! wyglądają przepysznie! interesujesz się kulinariami?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W momencie gdy nie ma co zjeść to owszem, interesuję się :D
      Nie no, tak na serio. Lubię coś upichcić (szczególnie z tatą), ale nie lubię ślęczeć nad czymś cały dzień, więc znajduję szybkie, proste i tanie przepisy :)

      Usuń
  6. Uwielbiam ptysie ^^ Te Twoje wyglądają bardzo smakowicie :D
    Pozdrawiam serdecznie!

    nasziherbatkiswiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale mi się przez ciebie chce jeść takie ptysie. Chyba zrobię, bo wszystkie składniki mam :)

    Co powiesz na wspólną obserwację?
    http://wobiektywieaparatuxxx.blogspot.com
    OBS=OBS

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają wspaniale!
    Może nawet dzisiaj je upieke?
    Dodawaj więcej takich postów z przepisami! ♥


    : www.katiebykate.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmmmmmm... Ale smakowite zdjęcia. xD

    http://mojkwiatzycia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Och,uwielbiam robić ptysie!Często pieczemy je z mamą :)

    http://p-ann.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Mmmmm ... ale bym sobie zjadła :)
    fashion-madam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Naprawdę szybki, łatwy i tani przepis. trzeba takie zrobić:D.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale to pysznie wygląda! Kiedyś na pewno to wypróbuję :)

    zapraszam na mojego bloga -
    trusiolog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz .
Spodobał Ci się mój blog? Może zostań ze mną na dłużej!